چهارشنبه ۲۴ مرداد ۱۴۰۳ |۸ صفر ۱۴۴۶ | Aug 14, 2024
موکب‌ها تا ۳۰ مرداد فرصت ارسال اقلام از مرزهای سه‌گانه را دارند

حوزه/ کمیته مشارکت‌های مردمی، اسکان و تغذیه اربعین حسینی با اشاره به سرعت گرفتن ارسال اقلام موکب‌ها، در اطلاعیه شماره دو خود زمانبندی ارسال اقلام موکب‌ها از مرزها را اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، کمیته مشارکت‌های مردمی، اسکان و تغذیه اربعین حسینی با اشاره به سرعت گرفتن ارسال اقلام موکب‌ها متناسب با روند افزایش زائران اربعین حسینی در اطلاعیه شماره دو خود، زمانبندی ارسال اقلام موکب‌ها از مرزها را اعلام کرد.

براساس این اطلاعیه، آخرین فرصت ارسال اقلام موکب‌ها از مرزهای سه‌گانه خسروی، شلمچه و مهران، تا ۱۵ صفر (۳۰ مرداد) است. از این تاریخ به بعد با توجه به آغاز موج بازگشت برخی از زائران و نیز اوج گرفتن اعزام‌ها برای زیارت اربعین، خدمات گمرکی و تشریفات مربوط به حمل بار در این سه مرز متوقف خواهد شد.

براساس این اطلاعیه، اگر موکبی پس از این تاریخ متقاضی ارسال اقلام باشد، تنها از مرز سومار امکان انجام تشریفات گمرکی وجود خواهد داشت.

گفتنی است، تاکنون بیش از ۵ هزار خودرو حامل اقلام مواکب از مرزهای سه‌گانه وارد خاک عراق شده است.

در اربعین امسال، حدود ۳هزارموکب به زائران خدمات ارائه خواهند کرد که از این تعداد و از ابتدای ماه صفر تا کنون، ۵۳۵ موکب در ایران و عراق مستقر شده‌اند. از این تعداد ۴۶۳ موکب در ایران و ۷۲ موکب در عراق فعال هستند که به موازات افزایش شمار زائران، حجم فعالیت و خدمات‌رسانی‌ها افزایش خواهد یافت.

سایر مواکب نیز با تسریع در روند انتقال اقلام و همزمان با افزایش شمار اعزام زائران، طی روزهای آتی وارد مرحله خدمات رسانی خواهند شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha